fredag den 18. juli 2008

Troldmanden fra OZ.....The Wizard of OZ




Dorothy 38 cm ~ 15"

Ny udfordring fra Ebay gruppen R2RD.....New challenge from Ebay Group R2DR

Vi skal lave en figur fra Troldmanden fra Oz.
Jeg har valgt Dorothy og vil lave hende, som hun var i den originale udgave med sølvsko og lyserød kyse- ikke som den senere filmversion med Judy Garland , hvor hun har fået de berømte røde sko.

We are making a figure from The Wizard Of Oz.
I have chosen to do Dorothy like she appered in the original version with silver shoes and pink bonnet - not like the later movie version with Judy Garland wearing the famous red shoes !

Dette er hvad jeg har lavet indtil nu !

This is as much as I have done so far !

Her er hun næsten færdig , med lækker paryk med franske fletninger og en lille medallion af Toto. Skoene er malet sølv og pålagt ægte tysk glasglimmer.

Here she is almost done, with a wonderful wig with French braids and a little locket of Toto.The shoes are painted silver with real German glass on top.

10 kommentarer:

Christina sagde ...

Hej Lone
Hvor er det en fin og hyggelig blog du har, jeg bliver helt væk.
Rigtig smukke dukker du laver. Hvordan bliver man dukkemager?
Det må være ret spændende.
Jeg er glad for at jeg faldt over din blog, kikker tilbage igen.
Hilsen Christina

Lone Pierette sagde ...

Hej Christina. tak ska´du ha´, det er hyggeligt med besøg fra Sverige/Danmark . Jeg har været inde på din blog, og den er meget spændende !!
hilsen Lone

Christina sagde ...

Mange tak skal du ha :-)
Vil du fortælle noget om hvordan man blir dukkemager? Jeg kikkede engang efter uddannelsen, men synes ikke andet end at der fandtes en skole i nordjylland?
Mange hilsener

Lone Pierette sagde ...

Jeg har taget min uddannelse i USA og havde en dukkeskole i Søborg, hvor jeg uddannede dukkemagere. Jeg underviser ikke mere, efter jeg er flyttet til Maribo.Der findes en skole i Sverige ( eller måske gjorde ) og, der er en i Danmark . Prøv at søg under Seeley´s og Doll Artisan Guild .
hilsen Lone

helle - pirettehuset.dk sagde ...

dukken (Japan) blev solgt forleden, tager pengene med på lørdag

Lone Pierette sagde ...

Skønt , tak

Dixie Redmond sagde ...

OH, my, Lone. How beautiful.

Lone Pierette sagde ...

Thanks a lot Dixie , I really appriciate it !
hugs Lone

craftswithcare sagde ...

WOW!!!! is all I can say Lone!

Wishing you all the best!

Hugs,
Mithua

Lone Pierette sagde ...

Thanks a lot Mithua - wishing you the same with your entry !
hugs Lone